Haagse druk op verbetering N35 + Update

© Regien Courtz

Al jaren staat verbetering van de N35, het ‘karrenspoor’ tussen Twente en Zwolle hoog op de VVD-agenda. Het aanpakken van de weg zou binnen afzienbare tijd moeten beginnen, maar De Stentor meldde onlangs dat er vertraging is voorzien. Het VVD-Kamerlid Barbara Visser heeft daar inmiddels vragen over gesteld. ‘Goed dat de Haagse VVD de vinger aan de pols houdt’, zegt VVD-bereikbaarheidswoorvoerder in Provinciale Staten van Overijssel Regien Courtz, die blijft benadrukken dat de weg nu echt op de schop moet.

‘We zijn al jaren bezig, in gemeenten, in de Staten en in Den Haag, om de N35 veiliger en vlotter te maken’, zegt Courtz. ‘Het is een levensader voor Overijssel, cruciaal voor onze economie en werkgelegenheid. Vorig jaar kwam er eindelijk schot in de zaak. De minister en de Provincie Overijssel stelden extra geld beschikbaar, we konden aan de slag. Als de berichtgeving klopt, staat de aanpak van het traject tussen Wijthmen en Nijverdal en bij Raalte nu toch weer onder druk. Goed dat Barbara Visser vragen stelt, we zijn zeer benieuwd naar de antwoorden, maar wat ons betreft gaan we zo snel mogelijk aan de slag. De urgentie bestaat al jaren, de financiële middelen zijn beschikbaar, wat wat staat ons dan nu nog in de weg?

Update woensdag 23 september:

In de Statencommissie Verkeer & Vervoer heeft Regien Courtz gedeputeerde Boerman gevraagd zich in te blijven zetten voor een snelle aanpak van de N35. Boerman zegde toe daarvoor alles op alles te zetten.