Successen benoemen, is voor mij een inkoppertje

“Als ze je vragen om terug te kijken, dan denk je al snel aan successen die je wilt benoemen. In mijn geval is dat een inkoppertje want wat is kernenergie goed op de kaart gezet zeg. Nu op naar de uitvoering en richting ons doel; een haalbare-betaalbare energiemix voor iedereen. Vooruitkijkend denk ik vooral aan kansen, aan omdenken, aan komende innovaties. Wat kunnen we als we in kansen denken niet allemaal bereiken. Willen we van de gebaande paden af, dan moeten we soms wel lef hebben, we zullen af en toe een fout maken of achteraf gezien tot de conclusie komen dat iets beter had gekund. Stil blijven zitten is echter geen optie, dan houd je wat je al hebt. Door te bewegen, kom je vooruit! Dit blijf ik doen de komende periode.

Ons mooie Overijssel
Je doet tijdens je Statenperiode(s) ervaring op, leert mensen kennen en kunt ze daardoor bij elkaar brengen. Mijn adresboekje is intussen een boek geworden. Hierdoor zie je ingangen die je eerder niet had, kun je links leggen die eerder niet bestonden en ga je versnellen. Dat versnellen heeft een enorme meerwaarde. Je kunt hierdoor procedures en de uitvoering snel op elkaar laten aansluiten. Van ideeën naar realisatie in een hoger maar veilig tempo. Gebruik makend van je balboekje als ook BigData. Voortdurend vooruitkijken en stippen op de horizon naar voren trekken, kansen zien en benutten, daar ga ik mee bezig de komende periode. Tipje van de sluier; onderzoeken of een hybride test- en kennispark realiseerbaar is in ons mooie Twente, in ons mooie Overijssel”.

Hartelijke groet,

Yvonne Koolhaas.