2021, een bewogen jaar voor ons allemaal

“2021 zit er alweer op, een bewogen jaar voor ons allemaal. Door Corona waren en zijn we allemaal genoodzaakt ons aan te passen aan de maatregelen die het kabinet ons meegeeft. En die hebben nogal wat gevolgen voor onze ondernemers, die ik gelukkig nog regelmatig spreek. Uit die gesprekken blijkt dat velen het einde van hun financiële ruimte in beeld zien komen en hebben de steun van de overheden hard nodig om door deze barre tijden te komen. En natuurlijk is dat niet iets waarvoor je ondernemer bent geworden, dan houd je het liefst je eigen broek op en bepaal je graag zelf koers. Maar hier gaat het over het noodlot. En als dat je treft dan mag de overheid zeker inspringen, want we hebben er allemaal belang bij dat ondernemers goed kunnen ondernemen en blijven bestaan en zorgen voor die dynamiek in de centra en goede banen.

De Stadsbeweging
Alle acties gericht op innovaties, digitalisering, bezorgdiensten, lokaal inkopen en gezamenlijke binnenstad-cheques of waardebonnen hebben in ieder geval geholpen. Niet alleen voor de individuele ondernemer maar ook voor het behoud van onze verschillende winkelharten. Want juist die bruisende binnensteden en gezellige levendige dorpskernen maken ons Overijssel zo mooi en divers, daar investeren we in. Dat hebben we gedaan in de afgelopen jaren en gaan we ook het komende jaar weer doen door middel van De Stadsbeweging. Ons provinciaal investeringsprogramma. Daar draait het om kennis uitwisselen, samenwerken, mogelijkheden zoeken voor versterking van de winkelcentra en meer beleving toevoegingen aan onze shopmomenten. Dat doen we echt samen met de retailsector, want juist zij weten wat hun eigen winkelcentra nodig heeft!”

Hartelijke groet,

Monique van Haaf