Ik ben best trots op wat we tot nu toe hebben bereikt

“Sinds maart 2019 mag ik deel uitmaken van de Overijsselse VVD-Statenfractie, een eer om dit te mogen doen. Het is helaas niet altijd even dankbaar om je nek uit te steken voor het algemeen belang. Zeker de laatste tijd zijn er mensen en groeperingen die vinden dat ze ongenuanceerd hun mening mogen geven over het doen en laten van vele politici. Ik vind dit heel jammer maar we moeten blijven proberen hierin proactief te handelen.

Trots
Ik ben best trots op wat we tot nu toe in deze coalitieperiode hebben bereikt. Op het gebied van Mobiliteit hebben we grote stappen kunnen zetten in de verbreding van de A1, de werkzaamheden zijn inmiddels afgerond. Ook hebben we, samen met het Rijk, 200 miljoen euro geïnvesteerd in de opwaardering van de N35. De ontwikkelingen op het spoor staan in 2022 in het teken van verduurzaming. Dit door middel van elektrificatie van spoorlijnen en het verder bouwen aan de plannen voor een (duurzame) intercity verbinding Zwolle – Münster.  En op langere termijn een ultrasnelle verbinding Amsterdam – Berlijn. Los van het feit dat je hiermee twee economische hoofdcentra met elkaar verbindt, brengt dit Twente op een uur reisafstand van de randstad.

Samen overwinnen
Naast de genoemde successen staan we het komende jaar op een aantal thema’s nog voor een paar flinke uitdagingen. Vanaf 1 januari 2022 mag ik als fractievoorzitter het VVD-team in Overijssel gaan aansturen. Vol energie gaat de fractie met de uitdagingen aan de slag. In de hoop dat we in staat zijn de coronapandemie samen te overwinnen waardoor we elkaar ook weer persoonlijk kunnen ontmoeten. Voor nu wens ik u allen een heel voorspoedig en succesvol 2022, blijf vooral gezond!”

Hartelijke groet, Lex Schukking