VVD Overijssel ziet wens woondeal uitkomen

De woningmarkt staat onder enorme druk en voor veel mensen is het bijna onmogelijk een geschikte betaalbare woning te vinden. Daarvoor moeten er veel woningen gebouwd worden in Overijssel. De regering sluit woondeals om het bouwen van woningen in regio’s waar er grote krapte op de markt is te stimuleren en te bespoedigen.

Voor onder andere de regio Zwolle, Deventer was er nog geen woondeal gesloten. Woordvoerder Wonen Dinand Leferink is daarom blij met de motie van VVD Tweede Kamerlid Daniel Koerhuis. De motie, die op 20 april 2021 met een ruime meerderheid is aangenomen in de Tweede Kamer, vraagt de regering in gesprek te gaan met de betreffende gemeenten over een woondeal.

In aansluiting hierop heeft Dinand Leferink schriftelijke vragen gesteld aan het College van Gedeputeerde Staten (zie onderstaande link). Leferink: “Onze fractie was ook blij verrast met de motie van Daniel Koerhuis. Een mooie impuls voor onze provincie om het woningtekort mede op te lossen”.

Ook verantwoordelijk VVD Gedeputeerde Monique van Haaf is blij dat haar wens in vervulling gaat. Van Haaf hierover: “Ik hamerde al geruime tijd op een stevige woondeal voor de regio Deventer – Zwolle, maar het benodigde geld ontbrak nog steeds. Ik hoop dat we, met de motie Koerhuis, samen met gemeenten en het Rijk tot een mooie deal kunnen komen”.