We zijn trots op onze boeren!

De Overijsselse landbouwwoordvoerders van CDA, FVD, VVD, PVV, SGP en 50Plus laten via hun fracties weten dat zij gezamenlijk het boerenprotest van aanstaande dinsdag 1 oktober in Den Haag ondersteunen. Dit doen ze door mee te reizen met de Overijsselse boeren. Zo stellen zij in een gezamenlijke verklaring.

De agrarische sector is van groot belang voor onze provincie. Zij produceren ons voedsel, geven ons werkgelegenheid, zorgen voor het Overijsselse landschap en dragen bij aan de motor van onze economie. We zijn trots op onze boeren.

Als Statenleden oefenen wij onze invloed uit op het provinciale landbouwbeleid. Dit is vaak een doorvertaling van het Europees en landelijk beleid. De uitgangspunten hiervan kunnen leiden tot extra regels die verstikkend werken voor de boer. Daarom is het juist van belang dat de zorgen van de Overijsselse boer ook in Den Haag gehoord worden. Wij brengen deze zorgen over binnen onze partijen, maar niemand kan die zorg zo goed overbrengen als de boeren zelf.

Karin van der Toorn, CDA

Johan Stuut, FVD