Investeren in werk!

Economisch gaat het heel goed, ook in de Regio Zwolle. De VVD Overijssel wil dat iedereen daarvan mee kan profiteren en wil dat ondernemers het juiste personeel kunnen vinden.

De Regio Zwolle heeft de ambitie om zich door te ontwikkelen als ‘proactieve werkzekerheid regio’ en zet middels de Regiodeal Zwolle daar vol op in. Een mooie ambitie volgens de VVD Overijssel. ‘Een van onze doelstellingen voor de komende jaren is om de arbeidsmarktregio’s te ondersteunen. Het is belangrijk dat mensen meedoen. Wanneer wij de gemeentes in Overijssel daarbij kunnen helpen, doen wij dat graag’, aldus fractievoorzitter Regien Courtz.

In de Regio Deal Zwolle wordt ingezet op de beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel, ruimte voor talent om zich te ontwikkelen en wendbaarheid van mensen. Zwols wethouder Economie René de Heer zegt daarover: ‘Mensen moeten snel van de ene naar de andere baan kunnen bewegen. Daar vraagt de huidige arbeidsmarkt om.’

‘Wij zijn heel blij dat de provincie samen met de gemeente wil investeren in werk in de Regio Zwolle’, zegt Thom van Campen, fractievoorzitter VVD Zwolle

Regien Courtz onderschrijft dat: ‘Het is heel belangrijk om te zien dat deze ambitie breed wordt gedragen. Niet alleen de overheidspartijen, maar ook ondernemers en onderwijs ondersteunen deze Regiodeal. Die gezonde arbeidsmarkt is cruciaal en wanneer we daar met z’n allen op inzetten kan niet alleen de mens, maar ook de regionale economie groeien. Wij, als VVD Overijssel, ondersteunen deze deal dan ook van harte’.