VVD Overijssel regelt half miljoen voor LHBTI-emancipatie

Op initiatief van de VVD trekt de provincie een half miljoen euro uit voor het beschermen van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgender- en intersekse personen (LHBTI's).

De VVD wil dat iedereen wat van zijn leven kan maken en kan houden van wie hij of zij wil. VVD-fractievoorzitter Regien Courtz: ‘Wie je ook bent, wat voor huidskleur je hebt, hetero of homo. Wij willen dat iedereen zichzelf kan zijn. Helaas is er voor een deel van de mensen - ook in onze Overijsselse samenleving - een vuist op de kaak, een scheldkanon richting je hoofd. Een kras op het hart. Waarom?  Omdat ze anders zijn.’

Door meer voorlichting op scholen te geven en het ondersteunen van evenementen zoals de Zwolle Pride willen we het onderwerp van gesprek maken en financieel bijdragen om gelijkheid te bevorderen.
Volgens de VVD moet elke individuele LHBTI'er zich vrij in de publieke ruimte, werk, school en recreatie kunnen bewegen en niet geconfronteerd worden met uitsluiting en discriminatie of geweld. ‘Iedereen moet fijn kunnen wonen en leven in Overijssel, zich in onze provincie vrij en veilig voelen.’ aldus Courtz.