Blunders op het spoor onaanvaardbaar

Treinen tussen Zwolle en Kampen rijden het nieuwe station Stadshagen voorbij, als gevolg van fouten van ProRail. Onaanvaardbaar, vinden VVD-Statenlid Regien Courtz en D66-Statenlid Gerrit van Hofwegen.

‘Als provincie hebben we veel tijd, geld en energie gestoken in een goede mix van OV en asfalt, zegt Courtz. ‘Opwaardering van de spoorlijn tussen Zwolle en Kampen, met het nieuwe station Stadshagen, maakte daar deel van uit. Jaren is er aan gewerkt. Miljoenen zijn erin geïnvesteerd. En op de valreep blijkt nu dat er enorme is geblunderd door ProRail. De reiziger is daarvan de dupe. Onaanvaardbaar en bizar dat dit vijf dagen voor openstelling aan het licht komt’

Van Hofwegen onderschrijft dit: 'We zijn teleurgesteld dat dit nu naar boven komt en willen opheldering.'

Courtz en Van Hofwegen stellen de kwestie vandaag nog aan de orde in Provinciale Staten: ‘We gaan hier geen politiek mee bedrijven, daarvoor is het veel te belangrijk. We willen zo snel mogelijk een oplossing. De inwoners van Stadshagen moeten zo snel mogelijk gebruik kunnen maken van hun station.’