VVD neemt initiatief voor Tweede Kansen Kamer

Er worden jaarlijks veel ideeën voorgelegd aan de Provincie, maar een groot deel wordt afgewezen en de voorstellen belanden in een lade. Door de Tweede Kansen Kamer, een initiatief van VVD-Statenlid Yvonne Koolhaas, krijgen goede ideeën een nieuwe kans. "De uitkomst kan nog steeds nee zijn, maar we gaan voor een gedegen poging."

Als voorzitter van MKB Almelo hoort Koolhaas geregeld klachten van ondernemers over het indienen van ideeën bij de Provincie. "De Tweede Kansen Kamer gaat ervoor proberen te zorgen dat er zo weinig mogelijk goede ideeën tussen wal en schip belanden." Er zit wel een voorwaarde aan het indienen van een idee, "de rest van Overijssel moet er wel van profiteren".

De Tweede Kansen Kamer, met als voorzitter voormalig VVD-fractievoorzitter Herman Pieper, neemt de eerder afgewezen ideeën nogmaals onder de loep en legt ze daarna voor aan de Provinciale Staten. "Als de Tweede Kansen Kamer aanleiding ziet om jouw idee verder te brengen, dan zorgt de voorzitter ervoor dat je idee opnieuw bij Gedeputeerde Staten aan orde komt en over het idee besluiten.