De Nieuwe Omgevingsvisie

Provinciale Staten van Overijssel staan op dit moment aan de vooravond van de nieuwe Omgevingsvisie. Als Staten zijn we, mede dankzij onze Gedeputeerde Monique van Haaf, erg betrokken bij het hele proces, zegt  portefeuillehouder Ruimtelijke Ordening Jeannette Rikkink: ‘We kunnen met trots zeggen dat er een mooi liberaal plan ligt.’

‘We hebben als VVD- fractie erg veel tijd gestoken in de kaderstelling van deze omgevingsvisie. We hebben met succes een motie ingediend, waardoor zowel Hardenberg als Steenwijk hun streekfunctie konden behouden. Beide steden hebben de afgelopen vijftien jaar veel gehad aan die speciale status, waar het ging om woningbouw, voorzieningen en werkgelegenheid. Ze hebben grote verzorgingsgebieden en daardoor regionale functies. Ze werden weliswaar wel als logistieke Hotspots aangeduid en Hardenberg mocht bovenlokale logistieke bedrijvigheid op haar bedrijfsterreinen houden, maar vonden toch dat de benaming streekcentrum meer recht deed aan hun functie.’

‘Na het vaststellen van de kaders door Provinciale Staten was er de mogelijkheid om zienswijzen in te dienen. Die zijn inmiddels verwerkt door Gedeputeerde Staten. Graag leggen wij, nog voor behandeling in de Staten,  dit stuk voor aan alle VVD-fractievoorzitters en VVD-wethouders in Overijssel, zodat we hun inbreng nog mee kunnen nemen.’

Mocht u aanwezig willen zijn bij deze bijeenkomst op 10 maart te Zwolle, dan kunt u een mail sturen naar de secretaresse van de fractie: Kirstenvanzeist@live.nl.

Nog even alle belangrijke data op een rij:

- Woensdag 8 maart om 14.00 uur commissiedag Omgevingsvisie (met insprekers) Provinciehuis Zwolle.

- Vrijdag 10 maart om 17.00 uur, Provinciehuis Zwolle, bijeenkomst VVD-wethouders en VVD-fractievoorzitters.

- Woensdag 22 maart vervolg commissie (geen insprekers).

- Woensdag 12 april behandeling in de Staten.

Liberale groet, Jeannette