Geslaagd bezoek aan Gelderse Statenfractie

Woensdag waren de Overijsselse Statenfractie en VVD-gedeputeerde Monique van Haaf op uitnodiging van de partijgenoten in Provinciale Staten van Gelderland in onze buurprovincie voor een nadere kennismaking. Aanleiding was de voorgenomen fusie van de Kamercentrales Overijssel en Gelderland, in het kader van het toekomstbestendig maken van de partij.

Beide fracties ontmoetten elkaar in het splinternieuwe gemeentehuis van de gemeente Bronckhorst in het Gelderse Hengelo, waar een nieuwe vorm van zonnepark werd gepresenteerd en ook met fractieleden van de gemeenteraad gesproken over actuele onderwerpen.

Daarna vertrok het gezelschap naar proefboerderij De Marke. Hier wordt in samenwerking met onder meer de Universiteit van Wageningen in de praktijk onderzoek gedaan naar het toekomstbestendig maken van de Nederlands melkveeteelt. Beide fracties maakten kennis met dit hypermoderne bedrijf.

Enige hilariteit ontstond toen op één van de installaties wel een bijdrage werd vermeld van de provincie Overijssel, maar een soortgelijke aanduiding die verwees naar Gelderland ontbrak. Het verhinderde niet dat na een inspirerende maaltijd in het Vordense restaurant HetMeestershuis op vriendschappelijke wijze afscheid werd genomen, met de toezegging dat de Overijsselse Statenfractie binnen afzienbare tijd als gastheer zal optreden. Al met al een geslaagde dag, waarop de contouren van de komende samenwerking al sterk vorm kregen.