Nieuwsbrief Fractievoorzitter Lex Schukking

Op het moment dat ik dit stukje schrijf, komt zojuist het bericht binnen dat er een midden geleider aangelegd gaat worden over de gehele lengte van de N36. Een hoeraatje waard, dat met deze ingreep de verkeersveiligheid op deze weg enorm mag verbeteren!

Ook wordt  er voor de verbeteringen van de veiligheid op de N50 tijdelijk de maximum snelheid teruggebracht naar 80 Km/u, in afwachting op stikstof ruimte om een definitieve oplossing te realiseren. Nu de aanpak van de N35 nog! Veel is er al bereikt door een mede door de VVD geïnitieerde bijdrage van zo’n 120 miljoen van zowel het Rijk als de Provincie, maar invulling voor het stuk Raalte – Nijverdal ontbreekt nog voor het grootste deel. Helaas is de aanpak van de situatie op de A1/ A35 tussen Buren en Azelo met 2 jaar uitgesteld. Deze keer niet vanwege financiering, maar vanwege het gebrek aan deskundigen die de stikstofdepositie kunnen berekenen. Een probleem dat helaas voor alle infrastructurele projecten zal gaan gelden.

Voor verbeteringen van de spoorverbinding Oldenzaal- Zutphen en Almelo-Mariënberg gaan we binnenkort een besluit nemen over elektrificatie, in welke vorm dan ook. Daarnaast is de lobby voor verbetering van de verbinding Zwolle – Enschede, met mogelijke doortrekking naar Münster in volle gang. Ook is de VVD- fractie een lobby gestart voor het realiseren van de HSL-verbinding Amsterdam – Berlijn via het station Twente Centraal (Hengelo), met als bijkomend effect dat Twente dan eindelijk een snelle treinverbinding met de Randstad krijgt. Kortom veel werk te doen, de fractie houdt u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Lex Schukking