Nieuwsbrief wisseling fractieleden

Wisseling fractieleden

De afgelopen weken waren best wel roerige tijden rondom de personele bezetting van onze fractie.

Onlangs heeft fractie collega Dinand aangegeven o.a. wegens drukke werkzaamheden zijn functie als Statenlid/vicefractievoorzitter per 1 augustus niet voort te willen zetten. Hij heeft daarvoor zijn ontslag ingediend bij de voorzitter van Provinciale Staten de heer Andries Heidema. Inmiddels heeft Dinand al een groot aantal dossier prima overgedragen binnen de fractie. Wij betreuren, maar respecteren het besluit van Dinand. Door het vertrek van Dinand ligt het in lijn der verwachting dat ons burgerlid Wim Tutert uit Raalte op 28 september beëdigd kan worden en als Statenlid toe kan treden tot onze fractie.

Naast het vertrek van Dinand werden wij ook geconfronteerd met het feit dat ons voormalige VVD Statenlid Gert Brommer een zetel die de kiezer aan de Overijsselse VVD heeft gegund, heeft ingenomen op eigen titel. We zijn erg blij dat na meerdere goede en waardevolle gesprekken met elkaar Anneriek Schönbaum weer deel uitmaakt van onze fractie. Er liggen na het zomerreces nog pittige dossiers op ons te wachten, die zien wij als fractie met veel vertrouwen tegemoet om mee aan de slag te gaan.

Ik wens iedereen een fijne zomer.

Namens de fractie: Lex Schukking - fractievoorzitter