VVD blij met opwaardering N35

Afgelopen woensdag stond het Statenvoorstel Cofinanciering N35 MIRT afspraak Wijthmen - Raalte, Mariënheem en kruispunten op de agenda van de commissie. De VVD is ontzettend blij dat door zowel Rijk als provincie ruim wordt geïnvesteerd in de opwaardering van de N35. Niet alleen de Overijsselse VVD-fractie, maar ook de lokale en landelijke VVD-fractie hebben zich hier hard voor gemaakt en mede zorg gedragen voor de benodigde investeringen. Zo krijgt jarenlang lobbywerk, door verschillende politieke partijen, en werkgevers (organisaties), zijn effect. De VVD ziet dit als mijlpaal en is heel blij dat er nu echt werk wordt gemaakt van de aanpak van deze belangrijke verbinding. Dit betekent een enorme verbetering van de leefbaarheid en de economische kansen in Overijssel.

Medio april worden de Statenleden geïnformeerd over de uitwerking van het Tracébesluit Nijverdal - Wierden. Naar verwachting zal de hele opwaardering over 10 jaar zijn gerealiseerd. Naast enthousiasme over de komst van de rondweg bestaat er in Mariënheem ook zorg over de maatregelen voor de korte termijn. Met name het landbouwverkeer op de provinciale weg en de doorstroming van het verkeer vanaf het industrieterrein levert regelmatig gevaarlijke situaties op voor de overige weggebruikers.

Twee rotondes aan beide randen van het dorp zou de situatie velliger moeten maken. Of deze rotondes alsnog worden gerealiseerd nu er een rondweg komt, is niet duidelijk. Woordvoerder Wim Tutert: ”ik begrijp de zorg van de inwoners van Mariënheem en deel deze ook. Landbouwvoertuigen die dwars door een dorp moeten rijden om hun bestemming te bereiken dat levert gevaarlijke situaties op die niet nog 10 jaar moeten duren”.