Twente Airport zet Overijssel in binnen en buitenland op de kaart

Op woensdag 19 augustus jl heeft de VVD-fractie een werkbezoek gebracht aan Twente Airport. Op het terrein hebben de voormalige vliegtuigshelters een nieuwe bestemming gekregen. Technology Base, waar Twente Airport een onderdeel van is, is een proeftuin voor pionierende bedrijven op het terrein van moderne materialen, drones en safety & security. Door het hergebruik van dit militair erfgoed is een unieke en bijzondere sfeer op het terrein ontstaan.

Twente Airport heeft onlangs zowel lokaal, landelijk als internationaal veel aandacht getrokken bij bedrijven in- en buiten de luchtvaartsector. Dit omdat het vliegveld momenteel wordt ingezet om vliegtuigen te parkeren die vanwege de coronacrisis aan de grond staan. Een indrukwekkend gezicht met helaas een trieste aanleiding. Woordvoerder Verkeer & Vervoer Lex Schukking: “De parkeerfunctie lijkt een vliegwielfunctie te hebben voor de verdere ontwikkeling van het gebied. Ook is er veel belangstelling vanuit de luchtvaartmaatschappijen om onderhoudswerkzaamheden aan vliegtuigen te laten uitvoeren op Twente Airport. Dat Twente Airport zich richt op stilstaande vliegtuigen blijkt een slimme zet”.

Woordvoerder Economie Kees Hofstee: “Zeer inspirerend te zien hoe de Technology Base zich, ook in deze moeilijke tijd, blijft ontwikkelen. Er ontstaat een sterk cluster van innovatieve bedrijven waaraan ook tal van onderwijsinstellingen zijn verbonden.
We zijn als VVD zeer onder de indruk van de ambities en de kansen die momenteel gepakt worden. Dit is goed voor de economie en werkgelegenheid in de regio Twente”.