Wim Tutert, Burgerlid voor de VVD, stelt zichzelf even aan u voor

Tijdens de Statenvergadering van 22 januari jl. werd Wim Tutert, de nummer 9 op de lijst voor de VVD, geïnstalleerd als Burgerlid. Wim gaat zich, als 2e woordvoerder, met hart en ziel inzetten voor de portefeuille Economie en Verkeer en Vervoer. Meer dan 25 jaar is Wim zelfstandig ondernemer geweest. Hij had een vol ambachtelijke Keurslagerij in het centrum van Raalte. Momenteel is hij productontwikkelaar bij de Van Loon Group. Deze organisatie heeft vestigingen in Son, Best, Eersel, Oudewater en Almere. Sinds 2012 is Wim lid van de VVD en vanaf 2012 tot 2014 lid van de steunfractie van VVD Raalte en aansluitend heeft Wim vier jaar in de Raad gezeten. In 2019 besloot Wim zich kandidaat te stellen voor PS-verkiezingen en nadat Anneriek Schönbaum is toegetreden tot de fractie, is Wim geïnstalleerd als burgerlid voor de VVD-Overijssel. De fractie is zeer content met de komst van Wim als Burgerlid. Wim brengt enthousiasme, expertise en ervaring mee, we hebben er dan ook alle vertrouwen in dat Wim een waardevolle bijdrage gaat leveren aan de Economie & de Mobiliteit van Overijssel.

Wim Tutert: “Ik wil mij graag inzetten voor een sterk MKB en dat ondernemers zo min mogelijk hinder ondervinden van overbodige regels. Als het aan mij ligt, wordt Overijssel weer de meest MKB vriendelijke provincie van Nederland, daar ga ik mij voor inzetten! Helemaal nu het Coronavirus ons in de greep houdt, moeten we er zijn voor onze retailers, MKB’ ers en ZZP’ers, kortom voor alle zelfstandigen die het zwaar hebben in deze bizare tijd!  Ook wil ik mij inzetten voor de opwaardering van de N35. We willen allemaal vlug en veilig naar ons werk en ook weer veilig thuiskomen. In het stikstofdossier begrijp ik dat we stappen moeten zetten en zal ik daarbij oog hebben voor de belangen van boeren, bouwers en onze inwoners. Het is belangrijk dat we in Overijssel kunnen blijven ondernemen, wonen en verplaatsen via de weg”.