Zó kan het niet langer!

Al jaren staat de verbetering van de N35, de verbinding tussen Twente en Zwolle hoog op de VVD-agenda. Het is dè levensader voor Overijssel, cruciaal voor onze economie en werkgelegenheid. Na vele jaren van overleg met gemeenten, in de Staten en in Den Haag is de situatie nu werkelijk onhoudbaar geworden, er moet nu echt wat gaan gebeuren! Het centrale deel van de N35 staat bekend om zijn vertragingen en vele ongevallen. De urgentie bestaat al jaren, dat is onlangs nog weer bevestigd op basis van onze vragen, wat staat de aanpak van de N35 dan nu nog in de weg?’, vraagt Regien Courtz, fractievoorzitter zich af.

Afgelopen zomer hebben coalitiepartners VVD en CDA er bij het college van Gedeputeerde Staten ook al op aangedrongen om afspraken te maken met het ministerie over het oplossen van de knelpunten op de N35 die in de huidige plannen voor deze weg niet worden opgelost. Als het aan de VVD ligt, wordt de gehele N35 ingericht als een stroomweg met 2x2 rijstroken, ongelijkvloerse kruisingen en een maximumsnelheid van 100 km/uur tussen Zwolle en Almelo.

Morgen wordt er in de Tweede Kamer een petitie aanboden onder het motto ‘Rijksweg N35 – Zo kan het niet langer’. Omdat wij als VVD Overijssel die urgentie ook erkennen hebben wij deze petitie ook getekend', aldus Regien Courtz.