VVD bezorgd over gevolgen frauduleus handelen Keolis

Afgelopen maanden is er veel te doen geweest over vervoerder Keolis. Het bedrijf won in september 2019 de concessie IJssel-Vecht. In december moest de concessie ingaan voor een periode van tien jaar. Het vervoersbedrijf speelde vals en maakte geheime frauduleuze afspraken en raakt daardoor de eerder gewonnen concessie voor busvervoer in de regio definitief kwijt.

De VVD is nauw betrokken geweest bij het hele proces en begrijpt het besluit van het college om de concessie in te trekken. Woordvoerder Verkeer & Vervoer Lex Schukking: “Fraudeleus handelen mag niet ongestraft blijven. Neemt niet weg dat we bezorgd zijn over de mogelijke gevolgen voor het personeel van Keolis en wij begrijpen de onrust die bij hen is ontstaan”.

Keolis gaat vanaf december een noodconcessie rijden. De noodconcessie duurt maximaal twee jaar en blijft zo dicht mogelijk bij de dienstregeling zoals deze was afgesproken met Keolis. De VVD hoopt dat hiermee de continuïteit en kwaliteit van het openbaar vervoer in de regio gewaarborgd blijft. Schukking: “Wij blijven alles op de voet volgen”.