De regio snakt naar snelle verbreding N35

Al jaren staat de verbetering van de N35, het ‘karrenspoor’ tussen Twente en Zwolle hoog op de VVD-agenda. Het zou jammer zijn als de broodnodige verbreding, ondanks de cofinanciering van 120 miljoen door de provincie, uitgesteld zou worden. De VVD blijft de ambitie voor een betere verbinding als prioriteit hebben en wil stappen blijven zetten om de N35 verder op te waarderen, zodat automobilisten uiteindelijk van Zwolle naar Enschede over de A35 kunnen.

Het ministerie van Infrastructuur stelt dat de N35 tot vierbaansweg niet op voorhand de meest doelmatige oplossing is. De automobilist die 's morgens in haar of zijn auto stapt richting werk zal de dagelijkse files als een voortdurend, tijdrovend en onveilig probleem ervaren. Wij zijn van mening dat de nood nu hoger is dan ooit en vinden dat we juist nú moeten versnellen met de werkzaamheden op de N35. Het is de levensader voor Overijssel, cruciaal voor onze economie en werkgelegenheid.

En juist de economie en werkgelegenheid staan in Overijssel, door onder andere het Coronavirus, enorm onder druk. Voor onze ondernemers (MKB, Logistiek), die erg afhankelijk zijn van een goede doorstroming op de N35, is het wel of niet verbreden van de N35 cruciaal. Net als voor de omwonenden. Ook zij moeten vlot en veilig van A naar B kunnen. Om uit de economische crisis te komen, moeten we juist nu regionaal investeren en (infra) projecten naar voren halen. Dit is goed voor de werkgelegenheid in Overijssel en een boost voor de bouw- en infrasector. Voor de VVD alle reden om ons te blijven inzetten om de N35 minimaal 2x2 baans en 100 kmp/u te maken!

Namens:

VVD Overijssel