Dankzij komst nachttrein regio’s Twente en Zwolle ook na 23.00 uur met elkaar verbonden!

Begin 2019 heeft de VVD samen met de PVV een breed gesteunde motie ingediend waarin werd gevraagd naar een onderzoek naar de haalbaarheid van een nachttrein tussen Enschede en Zwolle.  De VVD vindt dat de twee economische centra van Overijssel, Twente en de regio Zwolle, ook ’s nachts goed bereikbaar moeten zijn. Gedeputeerde Boerman is met de uitvoering van de motie aan de slag gegaan en medio juni kunnen de inwoners van de Regio’s Twente en Zwolle gebruik maken van de nachttrein.

Lex Schukking, woordvoerder Verkeer en Vervoer: “We zijn ontzettend blij met de komst van deze nachttrein.
Wie nu na een avondje uit met het openbaar vervoer naar huis wil, moet zich haasten naar het station. De laatste trein vertrekt al om half twaalf. Sport, cultuur en horeca kunnen op deze manier nog beter bijdragen aan het economisch belang en levendigheid van deze binnensteden”.

René Kreeft, fractievoorzitter VVD Enschede: “Met de nachttrein worden de regio’s Twente en Zwolle ook na 23.00 uur eindelijk met elkaar verbonden! Dit vergroot absoluut de vrijheid om te gaan en te staan voor iedereen. Hiermee komen we tegemoet aan een wijdverbreide wens van vooral onze jongeren. Als VVD Enschede zijn we hier heel blij mee!”

Johran Willegers, woordvoerder Verkeer & Vervoer VVD Zwolle: “Een nachttrein is een goede stap waarmee we blijven investeren in de aantrekkelijkheid en bereikbaarheid van Zwolle, de regio en heel Overijssel. Het is essentieel dat onze stad bereikbaar is voor inwoners en bezoekers, óók voor mensen die komen genieten van onze stad en lekker willen blijven hangen, of Zwollenaren die een keer ergens anders gaan stappen”.

Vanuit economisch perspectief is deze ontwikkeling prachtig voor Overijssel maar zeker ook vanuit veiligheidsoogpunt is de VVD blij met de komst van de nachttrein. Overijsselaars worden na een avondje stappen veilig naar huis gebracht en dat is misschien nog wel het allerbelangrijkste.