Doe jij ook mee?

"Acceptatie begint bij zichtbaarheid." Dat is de boodschap van de Pride Parade, die op zaterdag 31 augustus aanstaande van 13:00 uur tot 16:30 uur voor het eerst in Zwolle wordt gehouden. Zwolle Pride is een 3-daags evenement, met als hoogtepunt de City Parade op 31 augustus dwars door de historische binnenstad van Zwolle. Ook de VVD Overijssel loopt mee.

Regien Courtz, fractievoorzitter: "De Provincie Overijssel, en de VVD in het bijzonder, heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor extra ondersteuning voor LHBTI-emancipatie. Iedereen moet fijn kunnen wonen en leven in Overijssel, zich in onze provincie vrij en veilig voelen. Daarom doen wij mee aan deze parade!” Een parade waar inhoud en amusement samenkomen tot een bruisend en kleurrijk spektakel, w
aar een signaal wordt afgegeven voor de emancipatie en acceptatie van LHBTI'ers. Want iedereen heeft het recht om te zijn wie je bent en te houden van wie je wilt.

Doe jij óók mee?
Wij zouden het erg gaaf vinden als er vanuit de hele provincie mensen willen meelopen. En daarvoor hoef je echt niet 'gay' te zijn Door mee te lopen, dragen we uit waar we als VVD voor staan. Maar het is ook gewoon een hele mooie manier om het evenement van dichtbij mee te maken! Wij zijn daarom op zoek naar:

• zoveel mogelijk mensen die mee willen lopen;
• eventueel een voertuig dat we mogen gebruiken (max. 10 x 2,5 x 3,6 m, LxBxH);
• optioneel een DJ voor de vrolijke noten onderweg.

Dus haal je boa uit de kast, neem een enorme hoeveelheid glitters en ballonnen mee en
meld je aan!