Statenleden kiezen Regien Courtz als fractievoorzitter VVD Overijssel

De Statenleden van de VVD Overijssel hebben Regien Courtz gekozen als hun nieuwe fractievoorzitter. Courtz volgt John Joosten op, die in januari begint als burgemeester van de gemeente Dinkelland.

Courtz is dankbaar voor het vertrouwen dat de fractie in haar heeft uitgesproken: ‘Veel waardering heb ik voor de manier waarop John zich heeft ingezet voor de VVD in Overijssel. Hij krijgt nu een fantastische mogelijkheid. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij de functie van burgemeester in Dinkelland uitstekend zal vervullen.’

De VVD blijft zich vol inzetten voor de in gang gezette verdere ontwikkeling van Overijssel, zegt Courtz: ‘Als het aan ons ligt gaat iedereen merken dat het beter gaat, dat er meer bedrijvigheid is, dat er meer banen komen. We werken aan een provincie waarin we als overheid meedenken met ondernemers, goed luisteren naar Overijsselaars en ruimte laten voor eigen initiatief, experimenten en innovatie. Waar we kunnen inspelen op de toekomst en risico’s durven nemen om vooruit te komen.’

‘Met Regien heeft de fractie een uitstekende keuze gemaakt’, zegt de vertrekkende Joosten. ‘Een Overijsselaar in hart en nieren, iemand die weet wat er speelt in de provincie, van Twente tot de Kop, en zich de afgelopen jaren als Statenlid actief heeft ingezet voor een waardevol Overijssel.’