VVD-Kamerlid Visser zet N35 en N50 op Haagse agenda – ‘Belangrijke stap in goede richting’

Het VVD-Kamerlid Barbara Visser diende vandaag een motie in, waarin ze de regering expliciet oproept om te bezien of een aantal wegen in aanmerking kan komen voor investeringen door het Rijk. Daarbij noemt ze specifiek de Overijsselse N35 en N50. ‘Goed nieuws’, vindt VVD-Statenlid Regien Courtz, die al langer pleit voor het samen met Den Haag aanpakken van de problemen op beide wegen.

De provincie Overijssel heeft zelfs geld gereserveerd, in een poging om het Rijk over de streep te trekken. De afgelopen weken kwamen echter signalen uit Den Haag, dat de minister hier niet gevoelig voor is. ‘Net als een aantal andere Statenfracties en de gedeputeerde hebben we daarom aan de bel getrokken,’ zegt Courtz. ‘Dat lijkt nu resultaat te gaan hebben.’

Het draait allemaal om het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT), dat onlangs werd verlengd. In het programma kunnen belangrijke infrastructurele projecten geld krijgen van het Rijk. ‘De problemen met de N50 en N35 zijn zo urgent’, zegt Courtz, ‘dat de Kamerfractie van de VVD nu de regering oproept op korte termijn in kaart te brengen waar behoefte aan is. Dat is nog geen keiharde toezegging, maar wel een belangrijke stap in de goede richting. We zijn dan ook voorzichtig blij, maar houden de ontwikkelingen scherp in de gaten.’