Overijsselse wegen niet vergeten bij extra financiële impuls

De Kamer heeft een motie van de VVD aangenomen, waarin wordt gevraagd te kijken naar mogelijkheden om het Meerjarenplan Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) te verlengen, zodat meer investeringen mogelijk zijn. VVD-Statenlid Regien Courtz zet in samenwerking met de Kamerfractie en gemeenteraadsfracties alles op alles om een aanzienlijk deel daarvan naar oostelijke wegen te krijgen: ‘Ik ben blij met dit initiatief van onze VVD fractie in Den Haag. Het kabinet investeert al in een aantal Rijkswegen in Overijssel, maar er moet hier nog meer gebeuren. We hebben belang bij een grondige en snelle aanpak van wegen als de A1, N35 en ook de N50.'

Om in Den Haag het belang van de A1 te benadrukken, wil Courtz samen optrekken met de fractie van de VVD in Provinciale Staten van Gelderland: ‘Deze enorm belangrijke verbinding tussen oost en west, tussen de Randstad en het oosten van Europa, doorkruist beide provincies. Dan is het niet meer dan logisch dat we ons er samen sterk voor maken. Dat blijft nodig, omdat de verkeersdruk toeneemt. De wegen zijn belangrijke verbindingen tussen economische centra, zowel in het oosten als daarbuiten.’

Courtz heeft inmiddels contact met VVD-Kamerlid Barbara Visser: ‘Ze begrijpt onze wensen, weet wat voor Overijssel belangrijk is en geeft aan ook in te zetten op de verbindingen richting de mainports in onder meer het oosten van het land. Wij zullen dit blijven benadrukken in Den Haag, zodat wij hier in ieder geval niet vergeten worden.’ Samen met Alexander Kreule, fractievoorzitter van de VVD in Raalte, hamert Courtz op de urgentie bij het oplossen van problemen op de N35, zoals bij Marienheem en kruispunt Bos.’